تلفن : 02146018536
ایمیل : info@dtechs.ir
بروزترین روش‌های سفارشگیری در رستوران
  • hamidreza98
  • 1403/02/02
  • 0 نظر

بروزترین روش‌های سفارشگیری در رستوران

قبل از هر چیز بهتر است بدانید؛ همان طور که مدیریت یک مکان دولتی یا فروشگاه اصول خاص خود را دارد، مدیریت رستوران هم نیازمند اصول و قواعد خاصی است که رعایت آنها الزامی است. یکی از این قوانین و مواردی که مدیر رستوران باید در مورد آن تصمیم گیری و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد، نحوه سفارش‌گیری در رستوران است؛ فراموش نکنید که تجربه مشتریان از نحوه سفارش‌گیری در رستوران، یکی از عوامل مؤثر در رشد کسب و کار و پیشرفت آن است.

 تجربه‌ی مشتری از ثبت سفارش، چه به صورت آنلاین باشد یا در حال صرف غذا، تصمیم او را برای برگشت دوباره‌ی وی یا آخرین مراجعه بودن، رقم می‌زند. به همین دلیل است که مدیران رستوران‌ها بعد از سال‌ها کار و تجربه به این نتیجه می‌رسند که نحوه سفارش‌گیری در رستوران، بخش فوق العاده مهمی است که تاثیر بسزایی در رشد کسب و کار رستوران دارد.

مزایای هریک از روش‌های سفارش حضوری و آنلاین

مزایای هریک از روش های سفارش حضوری و آنلاین

همان‌طور که اشاره کردیم یک سیستم سفارش در رستوران، با طراحی خوب در واقع می‌تواند سکوی پرتابی برای کسب و کار بوده و منجر به رشد کلی آن شود. در سفارش حضوری کارکنان و گارسون‌هایی که سفارش می‌گیرند؛ می‌توانند با ایجاد یک تجربه کاملا شخصی، حسی صمیمی و عمیق را با مشتری برقرار کنند؛ در سفارش آنلاین نیز یک سیستم سفارش خوب طراحی شده، می‌تواند حین سفارش و پیگیری، به مشتری احساس رفاه و امنیت بدهد.

گفتنی است که استفاده از روش های مدرن نیازمند استفاده از نرم افزار حسابداری در رستوران است؛ نرم افزاری که علاوه بر امکان ثبت کردن فیش و کارهای حسابداری، قابلیت اتصال به فروشگاه آنلاین، انواع کارتخوان، کیوسک سفارش‌گیر، تبلت های گارسون، انواع فیش پرینتر و غیره را داشته باشد.

روش‌های مختلف ثبت سفارش

روش های مختلف ثبت سفارش

نا گفته نماند که امروزه روش‌های سفارش گیری در رستوران‌ها به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود که هر کدام از روش‌ها به نوبه‌ی خود کارامد بوده و از مزایایی انحصاری بهره‌مند است در ادامه چند مورد از روش‌ها را ذکر می‌کنیم : 

  • سیستم سفارش گیری آنلاین ( منو آنلاین ) 
  •  سفارش سر میز
  •  سفارش در پیشخوان (صندوق)
  •  سفارش دستی
  •  سفارش کاغذی
  •  سفارش از طریق تلفن
  •  تبلت سفارش‌گیر گارسون
  • کیوسک لمسی سفارش‌گیر
  • سفارش با منوی دیجیتالی یا سفارش روی سایت

توجه داشته باشید که هر کدام از روش‌های سفارش می‌تواند به صاحبان و کارکنان رستوران این فرصت را دهد تا تعامل بهتری با مهمانان خود ایجاد نمایند؛ به عبارتی انتخاب نحوه‌‌ی درست و ایده آلِ دریافت سفارش از مشتری در رستوران، بین عملکرد رستوران و جذب رضایت مشتری تعادلی فوق‌العاده را ایجاد می‌کند؛ در ادامه به شرح چند مورد از بروزترین روش‌های سفارش‌گیری می‌پردازیم :

کیوسک لمسی سفارشگیر رستوران

کیوسک لمسی سفارشگیر رستوران

گفتنی است که استفاده از کیوسک‌های لمسی، یکی از مدرن ترین و به روز ترین روش های سفارش‌گیری در رستوران است. حتماً می‌دانید که معطل ماندن در صف های طولانی پیشخوان، یکی از مواردی است که برای اکثر مشتریان رستوران، به ویژه آنانی که به همراه خانواده یا کودکان خود آمده‌اند؛ غیر قابل تحمل بوده است. استفاده از کیوسک های سفارش‌گیر مانند کیوسک لمسی ساینا، این صف ها را از بین برده و یا به مقدار زیادی کوتاه‌تر می‌کند؛ که همین امر موجب کاهش زمان انتظار مشتری و در نتیجه افزایش رضایت او خواهد شد و احتمال مراجعه‌ی مجدد و خرید وی را بالا می برد.

دیگر مزایای کیوسک لمسی سفارش گیر

 یکی دیگر از مزیت‌هایی که برای این روش می توان نام برد حذف خطای انسانی است زیرا بلافاصله بعد از ثبت سفارش توسط مشتری، فیش مربوطه به طور مستقیم در قسمت تحویل غذا، پرینت گرفته می شود و احتمال خطا بسیار کاهش می‌یابد. فقط فراموش نکنید که برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر حتماً کیوسک لمسی کارامد و با کیفیتی را انتخاب کرده تا علاوه بر زیباتر کردن فضای رستوران، ثبت سفارش در کمترین و بالاترین سرعت صورت گیرد در ادامه یکی از بهترین کیوسک‌های لمسی یعنی استند لمسی ساینا را معرفی می‌کنیم تا با شناخت آن انتخاب شایسته‌ای داشته باشید.

بیشتر بدانید :سیستم ثبت سفارش غذا در کیوسک‌های لمسی و مزایای آن

استند لمسی ساینا 50 اینچ

استند لمسی ساینا 50 اینچ

یکی دیگر از محصولات پرطرفدار و کارامد محصولات شرکت دیتک سیستم، استند لمسی ساینا 50 اینچ است که به استند ایستاده یا عمودی نیز شهرت دارد، این کیوسک لمسی، که برای نمایش و پرزنت انواع محصولات و اطلاع رسانی استفاده می‌شود در مکان‌هایی چون رستوران‌های بزرگ و مدرن، مراکز فروشگاهی و همچنین مراکز آموزشی کاربرد داشته و طرفداران زیادی دارد از این رو به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات سایت این شرکت شناخته شده است.

 استند ساینا، علاوه بر طراحی زیبا و چشم نوازی که دارد؛ دارای ابعادی متناسب بوده و به راحتی در هر محیطی جا گیر می‌شود. این استند زیبا، از یک صفحه نمایش با کیفیت بهره‌مند است که رزولوشن آن فول‌اچ‌دی بوده و بازدهی بالایی دارد؛ تصاویر و ویدئوها را با رنگ‌های طبیعی و زنده نمایش می‌دهد؛ همچنین دارای قابلیت تعامل کاربر با صفحه لمسی را دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا با کیفیت لمسی بالا، به اطلاعات تکمیلی و انواع خدمات هر مکان دسترسی داشته باشید. 

کاربردهای استند لمسی ساینا 50 اینچ

لازم به ذکر است که این کیوسک لمسی کارامد، از اتصالات مختلفی برای اتصال به دستگاه‌های مختلف بهره‌مند است که این اتصالات دارای درگاه‌هایی مانند : Wi-Fi, USB, HDMI, LAN هستند که امکان استفاده از این استند در مکان‌های مختلف را به کاربران می‌دهند؛ از دیگر کاربردهای استند ساینا 50 اینچ می‌توان به نمایش تصاویر و ویدئوها با کیفیت بالا اشاره کرد که به عنوان کیوسک تعاملی در تبلیغات قابل استفاده است.

 یکی دیگر از مصارف آن جذب مشتری در فروشگاه‌ها و دیگر مکان‌ها است به این صورت که محصولات را نمایش داده و مشتریان فرصت دارند روی محصول مورد نظر، کلیک کرده و اطلاعات تکمیلی آن را دریافت کنند؛ همچنین از این استند جهت نمایش تخفیفات و پیشنهادات نیز می‌توان استفاده کرد؛ نمایش جلسات و کلاس‌های آنلاین، نمودارهای آماری، آزمون‌های مختلف از جمله کاربردهای آن در صنعت آموزش است.

مزایای استفاده از کیوسک سفارش‌گیر در رستوران‌ها

مزایای استفاده از کیوسک سفارش گیر در رستوران ها

شاید خرید کیوسک‌های سفارش‌گیر مانند کیوسک لمسی ساینا، کمی هزینه بردار باشد و برای استفاده از آن نیز لازم است به شبکه و اینترنت متصل باشد اما وجود آن در رستوران‌های دارای مزایایی زیادی است که در ادامه چند مورد را ذکر می‌کنیم. 

  •  حذف صف های طولانی سفارش غذا در پیشخوان و پیشگیری از سر و صدا و جرو بحث‌های احتمالی
  •  کاهش زمان انتظار مشتری و پیشگیری از اتلاف وقت
  •  به حداقل رسیدن خطاهای انسانی
  •  امکان مشاهده منو با قیمت های به روز و پیشنهاد محصولات خاص و عکس و فیلم‌های غذاهای جدید
  •  حذف هزینه های چاپ و به روزرسانی منوها
  •  یک صفحه نمایش واضح، مرتب بدون خط خوردگی یا برچسب‌های تغییر قیمت
  •  سرعت عمل در به‌روزرسانی کردن محتوا با هزینه کمتر در مقایسه با منوهای کاغذی
  •  محاسبه خودکار و دقیق مالیات رستوران

سفارش با منوی دیجیتالی یا سفارش روی سایت

سفارش با منوی دیجیتالی یا سفارش روی سایت

یکی دیگر از روش‌هایی که رستوران‌داران می‌توانند از آن استفاده کنند منوی دیجیتالی یا سفارشات ثبت شده در سایت است که زمان کلی سفارش‌گیری، تحویل آن و سایر موارد را پیگیری و بهینه می‌کنند؛ به این صورت که تمام سفارشات داخلی، سفارشات بیرون بر و رزرو، در یک سیستم ثبت شده و رستوران‌ها می توانند پیشنهادات را بر اساس سفارشات مختلف تنظیم کنند.

 همچنین برای جذب مشتری بیشتر می‌توانند در سفارش‌های داخلی و بیرون بر، کوپن‌های تخفیف سفارشی تنظیم کرده و گزینه‌های پرداخت مختلف را اضافه کنند؛ ضمن اینکه برای سفارشات و صرف غذا، سیستم می‌تواند صورتحساب‌های طبقه بندی شده را پردازش نماید به عنوان مثال: برای مواد غذایی و نوشیدنی‌ها قبض جداگانه‌ای تنظیم یا تخفیف‌های سفارشی یا پیشنهادات رایگان را جداگانه محاسبه کند. از این طریق، بیشترین سفارش و اقلام پر طرفدار نیز در منو مشاهده شده و در فروش بیشتر، تاثیر می‌گذارد.

ثبت سفارش با استفاده از طراحی یک نرم افزار

در صورت نیاز به سفارش نرم افزار سفارشگیر رستوران می توانید از منوی محصولات سایت اقدام نمایید

ثبت سفارش با استفاده از طراحی یک نرم افزار

یکی دیگر از روش‌های به‌روز و عالی جهت ثبت سفارش در رستوران‌ها استفاده از نرم افزار سفارش غذا است که روی تلفن همراه نصب و در اختیار گارسون‌ها قرار می‌گیرد این روش تاثیر زیادی در فروش و افزایش درآمد دارد؛ ضمن اینکه این نرم‌افزار به گارسونِ رستوران این امکان را می‌دهد تا روی صفحه نمایش گوشی به کل منو و شماره میز مشتری، دسترسی داشته باشد و بدون اتلاف وقت و هیچ گونه احتمال تاخیر یا سردرگمی سفارشات را ثبت و تحویل مشتریان دهند.

سیستم موتور جستجو و خودپرداز

استفاده از موتورهای جستجوی داخلی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها به مشتریان این فرصت را می‌دهند که منوی غذاها و انوع نوشیدنی را پیش رو داشته باشند و بر اساس نوع غذا یا نوشیدنیِ دلخواه خود جستجو کرده سپس با استفاده از خودپرداز، سفارش خود را ثبت و هزینه را پرداخت نمایند. این روش بسیار کارامد بوده و مشتریان را خودکفا می‌کند تا بدون اینکه نیازمند کارکنان آنجا باشند غذای خود را انتخاب، ثبت و فقط منتظر دریافت آن باشند. 

سخن پایانی

فراموش نکنید که استفاده از بهترین و به‌روز‌ترین روش‌های سفارش‌گیری از مشتریان در رستوران و کافی‌شاپ‌ها اهمیت بالایی دارد و تاثیر زیادی در کیفیت خدمات و به طبع فروش و جذب مشتری می‌گذارد؛ رستواران‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از سیستم‌های آنلاین، تلفنی، کیوسک‌های لمسی سفارش‌گیر مانند کیوسک لمسی ساینا، موتور جستجو و غیره علاوه بر راحتی و سرعت عمل در فرآیند ثبت سفارش، کمک کنند تا تجربه مشتریان خود را بهبود بخشیده و خاطره‌ای شیرین از مراجعه به آنجا را برایشان ثبت کنند؛ ضمن اینکه این سیستم ها باعث کاهش به کارگیری نیرو و شلوغی محیط شده و علاوه بر کاهش هزینه‌ها آرامش و نظم و ترتیب بیشتری بر محیط حاکم می‌شود. 

پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند